נתיבים פיננסיים – החזרי מס

מיסוי רילוקיישן

האם הרילוקיישן יהיה שונה בין ארצות מבחינת מיסוי

כל מדינה וחוקי המיסוי שלה

אם אתם חולמים לעבור למדינה אחרת ולהרוויח שם הרבה יותר משאתם מרוויחים בישראל, תוך שינוי איכות החיים שלכם, חשוב שתכירו את חוקי המס. המיסוי יכול להיות מכשול גדול מאוד בדרך להכנסה החלומית שלכם והוא משתנה מאוד ממדינה למדינה. ישנן אמנות מס עם חלק מהמדינות שנועדו למנוע כפל מס אך אמנה זו לא תמיד קיימת, אפילו עם חלק מהמדינות הפופולריות ביותר לרילוקיישן.

galaxy

כיצד נוכל לבדוק זאת מראש?

כדי לדעת מראש מה מצפה לכם מבחינת מיסוי, לא תספיק לכם קריאה מעמיקה באינטרנט. הקריאה יכולה לבלבל ותנאי המיסוי יכולים להיות שונים בגלל סעיפים רבים, כמו למשל התכנון ארוך הטווח שלכם אחרי המעבר, סוג ההכנסות שיהיו לכם וכמובן סוג המדינה. לכן יש לעבור ייעוץ מס רילוקיישן כאשר יש בישראל יועצי מס שישמחו לעזור לכם. כמובן שמעבר במסגרת עבודה שכירה, בעיקר עם חברה ישראלית, יהיה פשוט יותר אך בכל זאת יש לבדוק זאת בעצמכם כדי להיות בשליטה.

דוגמאות למיסוי ביעדים נפוצים

• רילוקיישן לארה"ב הוא אולי המפורסם ביותר מבין כולם והחלומי ביותר עבור העובד הישראלי. אמנם לא תמיד המשכורת תהיה גבוהה בהרבה מהמשכורת בארץ אך המחייה זולה יותר ואלו חיים אחרים לחלוטין. בין ישראל לארה"ב ישנה אמנת מס אך דעו לכם שאם תרכשו נכסים כגון נדל"ן, מהנכסים האהובים על הישראלים, תצטרכו לשלם מסים מגובה רווח מסוים.

• רילוקיישן לקנדה אמנם אינו מפורסם כמו רילוקיישן לארה"ב אך הוא יכול להיות בחירה מעולה למי שמעוניין בחיים שקטים. קנדה חתמה על אמנת חדשה עם ישראל כאשר גם במצב זה מס הכנסה יספק הקלות לתושבים בהתאם לסעיפי האמנה, אם כי לא הימנעות מוחלטת מתשלום מס, כמו למשל על דיבידנדים או השקעות.

• רילוקיישן לאוסטרליה לא קשה רק בגלל שהמדינה רחוקה במיוחד, אלא בגלל תנאי המס שלה. אוסטרליה ידועה כמדינה יקרה במיוחד וגם המיסוי בה הוא מהגבוהים בעולם, ואין לישראל אמנת מס עמה. במקרים מסוימים רשויות המס באוסטרליה דורשות מהתושבים לשלם מס גם על רווחיהם מחוץ לאוסטרליה ולכן במקרה זה יש לשקול הישארות עם התושבות הישראלית.

• רילוקיישן לאירופה מאז מתמיד היה פופולרי בעיקר בגלל הקרבה הגיאוגרפית. האיחוד האירופי הוא אמנם גוף כלכלי אינטגרלי אך יש אמנות מס לכל מדינה ולכן במעבר לבריטניה, גרמניה, ספרד, פורטוגל או כל מקום שכיח אחר בחברה הישראלית לצרכי רילוקיישן, דורש מכם הבנה ספציפית בתנאי המס.

0723385100
whatsapp-button