נתיבים פיננסיים – החזרי מס

מיסוי רילוקיישן

הטבות מס רילוקיישן והגדלת הרווחים

עבודה בחו"ל במסדרת רילוקיישן הינה משאת נפשם של ישראלים רבים. היתרון הגדול של עתוק (המונח העברי למילה רילוקיישן) הוא ברור: מצד אחד – עבודה ושהייה בחו"ל, עם כל היתרונות הכרוכים בה. מצד שני – זיקה לארץ ואפשרות לחזור בכל עת, ובוודאי אם העניינים פשוט לא מסתדרים. עם זאת, בכל הנוגע לנושא של מיסוי רילוקיישן, תכנון לא נכון או פעולות לא נכונות עלולים לנגוס ברווחים או, גרוע מזה, לגרום להפסדים.

הטבת מס לרילוקיישן מה זה אומר

למעשה, מי שעושה רילוקיישן, נשאר אזרח ישראלי לכל דבר ועניין. כיון שכך, הוא צריך להמשיך ולדווח למדינה על ההכנסות (וההוצאות) שלו בצורה מסודרת. לאחר הדיווח יחויב האזרח במס הכנסה, בהתאם לנתונים. אף שהעבודה מתבצעת בחו"ל, דרישות המס הן בהתאם לאמות המידה הנהוגות בישראל.

עם זאת, לאחר שלוש שנים, ניתן לשלם מיסים על פי חוקי המדינה המארחת, ולא לפי חוקי המס בישראל.

עוד על מיסוי רילוקיישן

מעבר לאפשרות לשלם מיסים על פי חוקי המדינה המארחת, מביא איתו הרי לוקיישן יתרונות נוספים:

הטבות מס בעת החזרה לישראל: עובדים ואנשי מקצוע ששהו בחו"ל תקופה ארוכה בענייני עבודה, עשויים להיות מוכרים כתושבים חוזרים. הבחינה של הטבת מס לרילוקיישן צריכה להתבצע מעט לפני החזרה לישראל.

עבודה לישראלים עם דרכון אירופאי: מי ששפר עליו מזלו ויש לו דרכון אירופאי, יכול לתכנן את תשלומי המס בהתאם למקום העבודה שבחר. דרכון אירופי מאפשר לכל מי שמחזיק בו חופש לבחור למי לשלם מיסים – האיחוד האירופי או ישראל.

החזרי מס: ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר מס עד שבע שנים אחורנית. כדאי, ואפילו מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע, ובמקרה הצורך להגיש דו"ח. הבדיקה הזאת חייבת להיות מקצועית, בכדי לא להסתבך ולא לשלם כסף מיותר.

חובת הדיווח לרשויות המס בעת רילוקיישן

על כל אזרח ישראלי חלה החובה לדווח על הכנסות, גם אם ההכנסות יוצרו בחו"ל. חשוב לדעת שהדיווח חייב להתבצע גם אם העובד משלם מס במדינה שבה הוא עובד, על פי הסכמים בין המדינות. רק לאחר שחלפה התקופה המוגדרת בחוק לשם כך, ורק אם התקיימו כל התנאים, יוכל מי שעובד בחו"ל להימנע מתשלומי מס בישראל. עם התנאים לבדיקת הניתוק של העובד ומשפחתו מישראל, ניתן למנות את מספר הימים שהוא שהה בארץ בשנה האחרונה או בתקופה קצובה, אופי המגורים שלו בחו"ל (שכירות או רכישת דירה?), הזיקה של משפחת העובד לישראל ועוד.

אם הנכם שוהים, או שהיתם בעבר, תקופה ארוכה בחו"ל, כדאי לבדוק את הנושא של הטבות מס רילוקיישן, או החזרי מס. המומחים של נתיבים פיננסיים יסייעו לך בביצוע הבדיקה וילוו אותך לאורך כל הדרך עד לקבלת החזר מס. כדאי ליצור קשר כעת ולקבל החזרים בסכומים גבוהים, בהתאם לנתונים.

הטבות מס רילוקיישן

 

 

0723385100
whatsapp-button