נתיבים פיננסיים – החזרי מס

תיאום מס הכנסה

מועסקים ביותר ממקום עבודה אחד? זכאים לקבלת קצבה חודשית בנוסף למשכורתכם ממקום העבודה? זה הזמן לדעת הכול על תיאומי מס.

קודם כל בואו נענה על השאלה מהו תיאום מס הכנסה? תיאום מס הכנסה הינו הליך טכני המתנהל אל מול רשויות המס במדינת ישראל והוא מיועד למניעת מקרים בהם העובד/ת יהיו מחויבים בתשלום מס עודף לאורך שנת המס. הליך זה מתנהל במסגרת תיאומי מס לשכיר ועצמאי ואי עריכתו עלולה להוביל לניכוי מס בשיעור של עד 48% מגובה ההכנסה הנוספת של העובד/ת, בין אם מדובר בהכנסה קבועה אותה מרוויח העובד/ת ממקום עבודה נוסף למקום עבודתו העיקרי ובין אם מדובר בהכנסה זמנית ואף חד פעמית אותה הרוויח העובד/ת לאורך שנת המס. כמו כן, תיאומי מס הכנסה מיועדים לכל אותם מקרים בהם בנוסף להכנסה הקבועה של העובד/ת הוא זכאי לקבלת קצבה חודשית מהמוסד לביטוח לאומי.

חשוב לדעת: החל משנת 2017, סכומי כסף אשר הופרשו לרכיב פיצויים העולים על משכורתו החודשית של העובד ו/או על סך כולל של 32 אלף שקלים בשנה (הנמוך מבין השניים), יזקפו הכנסה נוספת של העובד בעת מועד הפקדתם והעובד יידרש לתשלום מס הכנסה בגינם ולכן קיימת חשיבות במקרים אלו להגיש בקשת תיאום מס פיצוי פיטורין במקרים אלו.

תיאומי מס הכנסה

ההליך הפורמלי של תיאומי מס הכנסה

הליך תיאום המס מתנהל באמצעות הגשת בקשה לתיאום מס וזאת באמצעות טופס המכונה טופס 116. את הטופס יש להגיש לפקיד השומה באזור בו אתם מתגוררים וכיום ניתן להגישו במספר דרכים שונות: הגשת הטופס ישירות דרך המעסיק הישיר (כאשר הכוונה למעסיק העיקרי ולכן קיימת דרישה להצגת תלוש שכר המוענק לכם ממקום העבודה השני), הגשת טופס באמצעות מייצג כגון רואה חשבון או יועץ מס והגשת טופס מקוון לבקשת תיאום מס הכנסה באמצעות אתר האינטרנט של רשות המיסים. בנוסף למילוי הטופס, תדרשו להציג מסמכים נוספים היכולים לאמת את הפרטים אותם מסרתם בטופס, לרבות, תלושי שכר ו/או קצבאות להן אתם זכאים, מסמכים המעידים על קבלת תשלומים שונים לאורך שנת המס ומסמכים נוספים בהתאם לדרישות פקיד השומה המטפל בבקשתכם עבור תיאומי מס.

על מנת להימנע מדרישת תשלום מס עודף לאורך שנת המס, אנו ממליצים לכם להגיש את הבקשה לתיאום מס בתחילת שנת המס, כאשר הבקשה חייבת להיות מוגשת לכל שנת מס בנפרד. במידה ואיחרתם במועד הגשת הבקשה, תוכלו לקבל בחזרה את כספי התשלום העודף באמצעות הגשת בקשה להחזר מס.

זכרו: ללא תיאום מס הכנסה אתם עלולים להידרש לתשלום מס של עד 48% מגובה הכנסותיכם בגין עבודה שניה ולכן חשוב להקפיד על הגשת הבקשה במועד וכך לא תחויבו בתשלומי מס עודף גבוהים. בעת מילוי טופס הבקשה, חשוב לעקוב אחר כל הנחיות המופיעות בטופס ולציין את מקומות העבודה השונים ו/או סוגי הקצבאות להן אתם זכאים על פי סדר יורד, כלומר, מההכנסה העיקרית אל ההכנסה המשנית.

תיאום מס

תיאומי מס: כל היתרונות המעשיים

מהם תיאומי מס? מתי תזקקו לתיאום מס וכיצד תיאום המס משרת אתכם בכל הנוגע להכנסותיכם? להלן כל מה שצריך וחשוב לדעת על תיאומי מס והיתרונות המעשיים.

כפי שציינו, כלל המועסקים במשק הישראלי (שכירים ועצמאיים כאחד) מחויבים על פי חוק בתשלומי מס הכנסה וזאת בהתאם לפקודת המס המונהגת בישראל ובהתאם לשיעורי המס הנקבעים על פי גבוה ההכנסה והיבטים נוספים כגון: דרגת המס וכדומה. אנשים המועסקים ביותר ממקום עבודה אחד עלולים להידרש לתשלום מס גבוה בשיעור של עד 48% מגובה הכנסותיהם וזאת במידה והם אינם דואגים להחיל הליך המכונה תיאום מס.

תיאום מס הוא למעשה הליך פשוט ומנהלי אותה יש לבצע אל מול רשויות המס ולשכת המס הפועלת באזור מגוריכם. במסגרת ההליך, העובד/ת מדווחים על כך שהם מועסקים ביותר ממקום עבודה אחד ובכך הם מונעים מעצמם דרישה לתשלום גבוה של מס על כל הכנסותיהם ממקורות העבודה השונים. חשוב לציין שתיאומי המס תקפים גם למקרים בהם מדובר בהכנסה קבועה וגם למקרים בהם מדובר בהכנסה זמנית או חד פעמית. כמו כן, תיאומי המס מיועדים לאילו מביניכם שבנוסף להכנסה הקבועה שלהם ממקור תעסוקה אחד הם זכאים לדמי קצבה חודשיים מטעם המוסד לביטוח לאומי.

איך עושים תיאום מס הכנסה

את תיאומי המס ניתן לבצע באמצעות הגשת טופס בקשה לפקיד השומה באזור מגוריכם, כאשר אפשרויות הדיווח באמצעות טופס זה (טופס 116 לצורך העניין) כוללות: דיווח באמצעות המעסיק העיקרי הישיר, כלומר המעסיק אצלו אתם מרוויחים את הסכום הגדול ביותר מכל מקורות התעסוקה בהם אתם מועסקים, דיווח באמצעות רו"ח או יועץ מס העוסק ומתמחה במתן שירותי דיווח ללקוחות פרטיים (שכירים ועצמאיים כאחד), דיווח באמצעים מקוונים באמצעות אתר הבית של רשות המיסים, דיווח באמצעות הגעה פיזית ללשכות המס באזור מגוריכם ומילוי טפסים ייעודים לצרכי הדיווח.

כיצד תיאומי מס משרתים את האינטרסים הכלכליים שלכם?

הליך תיאום מס מיועד בראש ובראשונה למניעת מס עודף מהכנסותיכם וכפועל יוצא מכך, הגשת הטפסים הנדרשים מאפשרים לכם ליהנות מהכנסה גבוהה יותר אשר איננה מקוזזת או מחושבת לצרכי מס הכנסה. כמו כן, במקרים בהם אתם זכאים לקצבה חודשית כזו או אחרת מהמוסד לביטוח לאומי, הליך תיאום המס מגן למעשה על הקצבה לה אתם זכאים וסכום הקצבה איננו מחושב לצרכי מיסוי מסך כלל הכנסותיכם החודשיות.

מתי עושים תיאום מס

את תיאום המס יש לבצע אחת לשנה וזאת לנוכח הדרישה בהגשת תיאומי מס לכל שנת מס חדשה בנפרד. במקרים בהם לא השלמתם את התהליך לאורך שנת מס כזו או אחרת, תוכלו לקבל את כספי המס העודף שנגבו מכם באמצעות הליך המכונה החזר מס וזאת במסגרת הגשת הטפסים הרלוונטיים לצורך קבלת ההחזר.

על מנת לברר את הזכויות העומדות לרשותכם בתחום המיסוי, אנו ממליצים לכם לפנות לשירותיו של יועץ מס או רו"ח העוסק ומתמחה בנושא, או לחצו כאן ליצור איתנו קשר ונשמח לסייע לכם

 

צפו גם בחיפושים פופולאריים: תיאום מס באינטרנט / תיאום מס טופס / תיאום מס לשכירים / אישור תיאום מס

0723385100
whatsapp-button