נתיבים פיננסיים – החזרי מס

עיצום כספי מס הכנסה

יש לך עיצומים כספיים, חובות ועיקולים במס הכנסה?
תתתקשר עכשיו ואנחנו נפתור לך מיד את הבעיה - 03-726-4020

מהו עיצום כספי והאם ניתן לבטל או להפחית אותו

הנושא של הגשת דו"ח שנתי של הוצאות והכנסות לעובדים עצמאיים הוא נושא שתמיד יש בו שיח ונושאים לדון בהם. אפשר להגיש את הדו"ח באופן פיזי או מקוון ובלבד שיוגש עד למועד המותר להגשה על ידי רשויות המיסים. יש עובדים המכינים ומגישים את הדו"ח בעצמם ויש כאלה שעושים זאת באמצעות אנשי מקצוע שזה תפקידם - רואי חשבון או יועצי מס. במידה ועובד לא מגיש את הדו"ח עד לתאריך שפורסם מבעוד מועד על ידי רשויות מס הכנסה מסתכן בספיגת עיצום כספי שהמשמעות שלו היא הטלת קנס בגין אי הגשה של הדו"ח במועד.

יש הרואים בעיצומים כספיים בתור קנס מנהלי, אך בעצם על פי הגדרות החוק אין הוא כזה. עיצום כספי הוא בעל מאפיינים דומים למאפייניו של הקנס המנהלי - הודעת התשלום נשלחת בכתב וישנה תקופת זמן קצובה לתשלום העיצום (שהוא בעצם קנס כספי לכל דבר ועניין). הסיבות אשר בגינן הוטל עיצום כספי מס הכנסה תפורטנה בהודעה הרשמית בכתב שנשלחת לעובד ועוד. נשאלת השאלה - איך, אם בכלל, אפשר להפחית את סכום העיצום או אפילו לבטל את רוע הגזירה?

 

בדיקת עיצום כספי מס הכנסה

 לבדיקת החזר מס לחצו כאן

איך מבטלים או מפחיתים עיצומים כספיים?

הנישום (העובד שכנגדו הוטל העיצום הכספי) יכול לפנות אל בית הדין ולערער על העיצום. גם פניה זו יכולה להתבצע על ידו עצמו או על ידי בא כוחו. להלן כמה שיקולים אשר בגינם יכול הנישום לבקש הפחתה או אפילו ביטול עיצום כספי שמס הכנסה הטיל עליו:

1. במידה ואי הגשת הדו"ח במועד בוצע מתוך טעות אנוש או כל בעיה טכנית אחרת שלא הייתה תלויה בו עצמו או שנגרמה שלא במתכוון או ביודעין.
2. היעדר התנהלות בעייתית מול רשויות המיסים, כלומר אי הגשת הדו"ח במועד הוא הפעם הראשונה שבה הנישום מוזהר או שלא פועל על פי הכללים.
3. נושא שבגינו לא היה יכול הנישום להגיש את דו"ח - סיבות טכניות, לוגיסטיות או בריאותיות.
4. שירות מילואים פעיל בו לקח הנישום חלק וכמובן יוכל להוכיח זאת.
5. בקשה לביטול של הטלת העיצום ניתן לבקש במידה שהעיצום הוטל ממילא שלא כדין או בשל סיבות שאינן מוצדקות.

  • חשוב לדעת - במקרה של הטלת עיצום שלא כדין או לא במתכוון, והסכום כבר שולם, יכול להיות שתהיו זכאים להחזרת כול הסכום המדובר + החזרי מס, ריביות ודמי טיפול במידה ויש

אנשי מקצוע רבים בקיאים בנושא של עיצומים כספיים וניתן להתייעץ איתם במידה ומתעוררות בעיות או שישנן אי הבנות כאלה ואחרות. מומלץ לברר את כל הפרטים עד תום מאשר לגשש באפילה ולקבל הודעת עיצום כספי ממס הכנסה מבלי שכלל ידענו על כך. יש מועד מוגדר עד שבו צריך להגיש את הדו"ח וחשוב ביותר להקפיד עליו. גם כשמגישים בקשה לביטול קנס ממס הכנסה בנושא של טיפול בחובות חשוב לשלם בזמן הזה את הקנס. במידה והבקשה תאושר - יקבל הנישום את כספו בחזרה. לכן חשוב מאד לפעול על פי התקנות וההנחיות ובמידת הצורך לפנות אל בעל מקצוע שיוכל להנחות וללוות את התהליך.

להמשך קריאה ומידע נוסף על עיצומים כספיים ותשלומי חוב לחצו כאן

 

 

צפו גם בחיפושים פופולאריים: תשלום חובות מס הכנסה / מקדמות מס הכנסה / תשלום חוב מע"מ

0723385100
whatsapp-button