נתיבים פיננסיים – החזרי מס

מס הכנסה תשלום חוב

התקשר עכשיו למס' 03-726-4020 ונפתור לך כל בעיה הקשורה בעיצומים כספיים, חובות ועיקולים במס הכנסה

טיפול ותשלום חוב למס הכנסה

חוב למס הכנסה הוא מצב שבו חישוב המס לא התבצע בצורה נכונה, כלומר נוכה משכרו של העובד פחות מהנדרש בחוק. המצב הוא ברוב המקרים הפוך, כלומר שמס הכנסה חייב לשכירים ועצמאים הפרשי מס, רק לצורך ההשוואה מס הכנסה חייב מיליארדי שקלים לשכירים ועצמאים בגין חישובי מס שאינם נכונים, בעוד תשלומי חוב למס הכנסה מסתכמים בכמה מיליוני שקלים בודדים. הפתרון הטוב ביותר הוא פשוט לבדוק את הנושא ואולי תופתעו ותגלו כי עליכם לקבל החזר מס, או במקרה של חוב מן הסתם שתדעו במידית על קיומו. כמו כן, חוב למס הכנסה יכול להיות לעצמאים אשר לא שילמו מקדמות מס במהלך השנה, ולכן עליהם לשלם את המס כפי שנדרש בחוק.

מהו חוב במס הכנסה ואילו סוגי חובות קיימים במס הכנסה?

ישנם סוגים שונים של חובות שיכולים להיגרם ממספר מצבים, כאשר הנפוצים הם חובות למס הכנסה בגין חיוב מס שגוי, שאז נוכה משכרו של העובד סכום שאינו נכון, כגון אם חד הורים אשר קיבלה נקודות זיכוי ונשאה בשנית, שהרי אז היא איננה זכאית לקבל נקודות מס וייתכן כי היא לא שינתה את הסטטוס אצל המעסיק, מקרה בו שכיר עובד בשתי עבודות ולא דיווח על כך לפחות לאחד מהמעסיקים וקיבל נקודות זיכוי ובמקרים נוספים אחרים. מלבד זאת, ייתכנו חובות נוספים בגין אי תשלום מס עבור עצמאיים

סידרנו עבורכם רשימה של סוגי החובות הנפוצים ביותר:

1. טעות בדיווח ההכנסה השנתית - יכול להיגרם על ידי השכיר עצמו או על ידי המעסיק. לעיתים אף יכול להיגרם על ידי ביטוח לאומי
2. עבודה בשתי עבודות במקביל - נכון שבדרך כלל אי דיווח על שתי עבודות תפעל דווקא לרעתנו ותגרור עודף מיסוי על ידי רשויות המס ( במקרה כזה כנראה שנהיה זכאים להחזר מס ) אבל ישנם לעיתים מיקרים חריגים שבהם השכיר דווקא ישלם פחות מס בגלל נקודות זיכוי וההתחשבות בשכר נמוך המופיע במדרגות המס.
3. הכנסות צדדיות - חוב למס הכנסה יכול להיווצר מסיבה של הכנסות "צדדיות" שלא מפוקחות על ידי מס ההכנסה כמו: הכנסות מבעלות על שכר דירה, זכייה בפרסים, מתנות וכו'
4. עבודה והכנסות מחו"ל - יכולים להיות מגוון של מצבים שונים שבהם לא תיאמנו או לא תיאמנו נכון את ההכנסות שלנו כתוצאה מעבודה במקומות אחרים בעולם.

*חשוב לזכור שלחובות של מס הכנסה כמו לכול חובות אחרים יש ריביות. אי הסדרה של החוב יכול להוביל לחוב הרבה יותר גדול והרבה יותר כבד. חשוב גם לזכור דבר נוסף שאותו דבר כמו החזרי מס גם על חובות חלה התיישנות של 6 שנים.

 

איך בודקים האם יש לי חוב במס הכנסה?

בדיקת חוב למס הכנסה, או תשלום חוב למס הכנסה זהה מבחינה תהליכית לבדיקת החזר מס, כאשר הבדיקה מתייחסת להכנסות שהיו לשכיר ולהטבות שניתנו לו במהלך שנות המס. במידה וסכום המס נמוך ביחס למה שהיה אמור לשלם בפועל, עליו לשלם את ההפרש, ואילו שילם יותר, עליו לקבל החזר מס. חשוב לציין כי חוב זה צובר ריבית והצמדות, ולכם חשוב לדאוג מבעוד מועד לבצע בדיקות חוב למס הכנסה ולטפל בחובות.

 

לבדיקת זכאות מהירה להחזרי מס לחצו כאן

בדיקת חוב ותשלום חוב למס הכנסה

 

כיצד ניתן להסדיר את תשלום החוב בצורה המהירה והטובה ביותר?

את החוב ניתן לחשב בעזרת רואה חשבון או על ידי חברות המתמחות בטיפול בחובות למס הכנסה וסידור תשלום חוב למס הכנסה. מובן שניתן לבצע זאת באופן עצמאי עם קבלת המכתב לתשלום החוב, יחד עם זאת שווה לבדוק את הנושא בעזרת רואה חשבון המתמחה בתחום, או על ידי חברות ייעודיות להחזרי מס ותשלום חובות מס.

שירותים של חברות מקצועיות להסדרי חוב או בדיקת חוב למס הכנסה

כיום ניתן למצוא חברות רבות העוסקות במתן מענה, בדיקת חוב למס הכנסה וטיפול בחובות למס הכנסה, כאשר חברות אלה מעסיקות רואה חשבון ובעלי מקצוע שונים המתמחים בתחום הפיננסי. חברות אלה מציעות מגוון שירותים הכוללים: בדיקת החוב מול הרשויות, בדיקת התיישנות חוב למס הכנסה (לאחר 6 שנים ישנו חוק התיישנות), חישוב חוב למס הכנסה בצורה מקצועית על ידי רואה חשבון, אפשרות דחיית תשלומי חוב על פי האפשרות הניתנת ובכן אפשרות פריסת החוב לתשלומים במקרה של קושי לשלם את החוב בתשלום אחד.

כמו כן, חברות המטפלות בהסדרי חוב במס הכנסה מלוות את הלקוח לאורך כל הדרך, כולל בדיקת אפשרות קיזוז החוב, הגשת המסמכים הרלוונטיים, הגשת בקשות שונות שיוכלו ליעל את התהליך ובכלל טיפול מקיף ופרטני בתהליך.

למידע ופרטים נוספים על בדיקת חוב למס הכנסה, בירור וטיפול בחובות או כל נושא או שאלה הקשורה בתחום מס הכנסה תשלום חוב צרו אתנו קשר

 

 

צפו גם בחיפושים פופולאריים: חובות אבודים / חוב לביטוח לאומי / מקדמות מס הכנסה / מדרגות מס 2018

0723385100
whatsapp-button