נתיבים פיננסיים – החזרי מס

הכול על טופס 119

החל משנת 2005, כל אזרח ישראלי אשר סיים את לימודיו לתואר ראשון באחת ממוסדות החינוך להשכלה גבוה המוכרים במדינת ישראל, זכאי לקבלת נקודות זיכוי ממס הכנסה. הטבה זו עומדת לרשות בוגרי לימודים אקדמאיים לתואר ראשון החל משנת המס העוקבת אחר שנת המס בה מחזיקי התואר הראשון סיימו אל לימודיהם.

נקודות זיכוי ממס הכנסה למסיימי תואר ראשון – מה חשוב לדעת?

תקופת ההטבה משתנה והיא מוענקת בכל מקרה אך ורק לבוגרי תואר ראשון במוסד מוכר במדינת ישראל ולא לאילו מביניכם אשר השלימו את לימודי התואר בחו"ל. תקופת ההטבה לכל אילו מביניכם אשר סיימו את לימודיהם האקדמאיים לתואר ראשון בין השנים 2007 ל-2013 הינה בהתאם למספר שנות הלימוד לתואר ולא יותר מ-3 שנים. עבור כל אחד ואחת מביניכם אשר סיים את לימודי התואר משנת 2014 ואילך תקופת הזכאות להטבה הינה לשנה אחת. שווי נקודת הזיכוי המוענקת לכם עומדת בממוצע על כ-2,600 שקלים, כאשר סכום זה משתנה מעת לעת בהתאם לשינויים בחישובי המס בישראל הנערכים על ידי רשות המיסים.

כיצד תוכלו לממש את ההטבה?

על מנת לממש את זכאותכם בהטבה תדרשו להגיש בקשה להקלה במס ליחד הזכאי לתואר אקדמי. הגשת הבקשה מלווה במילוי טופס 101 אותו יש למסור למעביד לפני תום שנת המס שלגביה אתם מעוניינים לקבל את נקודת הזיכוי. במקביל, תדרשו למלא טופס 119 שהוא למעשה טופס הבקשה לקבלת ההטבה. את הטופס ניתן להוריד כיום באופן מקוון אינטרנטי מאתר רשות המיסים. לטופס הבקשה תדרשו לצרף אישורים שונים המעידים על זכאותכם לתואר אקדמי.

טופס 119 גם לצרכי הגשת בקשה לקבלת נקודות זיכוי ממס הכנסה בגין לימודי מקצוע

שימוש נוסף בטופס 119 מיועד לצרכי הגשת בקשה לנקודות זיכוי ממס הכנסה לכל אחד ואחת מביניכם אשר סיים לימודי מקצוע במסגרתם הם זכאים לתעודת מקצוע המוכרת על ידי משרד ממשלתי. במקרים אלו הזכאות למסיימי לימודי מקצוע לשנת 2017 עומדת על סכום של כ-2000 שקלים (3/4 נקודת זיכוי) ולאילו מביניכם אשר יבחרו לנצל את ההטבה בסיום שנת המס הקרובה (2018) ההטבה הינה זהה להטבה אותה מקבלים בוגרי תואר ראשון, כלומר, נקודת זיכוי מלאה בשווי כספי של כ-2,600 שקלים.

טופס 119 מרכז בתוכו את כל התנאים לקבלת ההטבה וזאת בהתאם למסלול הלימודים אותו סיימתם, לרבות, תאור ראשון, תואר שני, תאור שלישי, תור שלישי ישיר, תעודת מקצוע ואפילו התמחות לאחר תואר ראשון או שני במקצועות מסוימים.

חשוב לדעת: במקרים בהם הסתיימה שנת המס מבלי שהגשתם בקשה לקבלת ההטבה, תוכלו להגיש בקשה להחזר מס ואליו לצרף את האישורים הרלוונטיים המעידים על כך שהינכם בוגרי תואר ראשון, שני וכדומה. הבקשה להחזר מס תשקלל בתוכה את נקודת הזיכוי לה אתם זכאים ותאפשר לכם ליהנות מהחזר כספי מלא של ההטבה בהתאם לתשלומי מס היתר להם נדרשתם לאורך שנת המס.

להורדת הטופס - לחצו כאן

לצפייה וקריאה על עוד טפסי מס הכנסה - לחצו כאן

טופס_119

0723385100
whatsapp-button