נתיבים פיננסיים – החזרי מס

החזר מס לשכירים

הידעת? מרבית השכירים במדינה זכאים להחזרי מס. בשנים האחרונות אפשר למצוא שכירים רבים המקבלים החזרים כספיים של מאות ואלפי שקלים מרשויות המס בישראל. מהו החזר מס לשכירים? כיצד ניתן לבדוק את זכאותכם לקבלת החזרי מס ומה כולל התהליך? כל מה שצריך לדעת על החזרי מס לשכירים בכתבה שלפניכם.

מהם למעשה החזרי מס לשכירים?

החזרי מס הכנסה מוגדרים כעודף מס ששולם לרשויות המס. אנשים המועסקים כשכירים בניגוד לעצמאים או בעלי חברות, אינם מחויבים להגיש דוחות שנתיים למס הכנסה. חישוב גובה המס השולי נקבע על בסיס שנתי אצל שכירים כאשר ישנם מקרים בהם השכיר משלם מעבר לסכום הדרוש, דבר המחייב אותו לבדיקת זכאות להחזרי מס, במידה ונמצא זכאי להחזר, עליו להגיש בקשה למס הכנסה עבור קבלת החזר כספי – מס הכנסה לא פונה ומודיע לכם שמגיע לכם כסף בחזרה – אם לא תפנה אליו ותבקש הוא לא יעשה זאת. החזר מס לשכירים הינו תשלום לו זכאים עובדים שכירים במשק הישראלי (מגיל 18 ואילך) שבבירור שנערך בעניין תשלומי המס אותם הם שילמו לאורך שנת המס התגלה כי תשלומי המס אותם הם שילמו לאורך השנה היו גבוהים מהתשלום אותו הם נדרשו לשלם בפועל.

חשוב לנו שתדעו: את תשלומי ההחזר ניתן לקבל באופן רטרואקטיבי לתקופה של עד שש שנים לאחור מיום הגשת הבקשה לקבלת תשלומי ההחזר.

 

בדיקת החזר מס לשכירים

 

החזר מס הכנסה לשכירים - קריטריונים לעמידה בזכאות

1. אבטלה לאורך תקופה ממושכת.
2. אנשים המתגוררים באזור המוגדר עדיפות לאומית, כגון רמת הגולן, הנגב, הערבה, עוטף עזה ועוד ( יישובי ספר ועיירות פיתוח )
3. חיילים משוחררים – עד 3 שנים מהשחרור.
4. אנשים שחל שינוי במצב המשפחתי שלהם במהלך השנה למשל לידה של ילד, גירושין.
5. אדם שקיבל נכות רפואית מעל 90% ועדיין משלם מס.
6. סיום תואר אקדמי.
7. אי רציפות בחודשי עבודה.
8. הפסדים בשוק ההון.
9. תרומות – מעל 1,000 שקלים בשנה.
10. עולה חדש ב- 6 השנים האחרונות, או לעיתים גם תושבים חוזרים
11. הפקדות עצמאיות לפוליסות פרטיות כמו ביטוח חיים, קופות גמל, פנסיה וכו'
12. עבודה בחו"ל - אצל מעסיק זר או מעסיק ישראלי
13. טעויות בחישוב המס שנעשו על ידי המעביד
14. ילדים נטולי יכולת או ליקוי למידה
15. קבלת פיצויי פרישה או יציאה לפנסיה
16. הכנסות ממספר מקומות עבודה במקביל ( במידה ולא בוצע תיאום מס )
17. נקודות זיכוי והטבות מס שלא נוצלו בפועל

ועוד מגוון סיבות נוספות... חושבים שאולי מגיע לכם גם החזר מס? עשו בדיקת מהירה בפחות מדקה, ללא התחייבות!

בדיקת זכאות להחזר מס

כיצד נקבל החזר מס הכנסה?

אם אתה שכיר ולא יודע אם מגיע לך החזר מס הכנסה לשכירים יש פתרון, אתה יכול לבדוק את מידת הזכאות להחזרי מס באמצעות עם איש מקצוע. החזרי מס הכנסה לשכירים דורש ידע רב. במהלך השנים אנו בנתיבים פיננסים צברנו ניסיון רב בתחום של החזרי מס לשכירים, ומשרדנו יכול לסייע לך ולהעניק לך טיפול מקצועי ומהיר.

כיצד מבקשים החזרי מס? בעת הפנייה למס הכנסה אתה צריך להגיע עם כל הטפסים והאישורים הרלוונטיים המעידים על מידת זכאות, הטפסים להם אתה זקוק הם גמלאות הביטוח לאומי אם יש, טפסים המעידים על מצב משפחתי, טפסי 106 (אישור על ההכנסות השנתיות שלך מהמעסיק) ואישורים רפואיים אם יש צורך בכך. על מנת לבדוק את זכאותכם לקבלת החזרי מס לשכירים ו/או החזר מס לעצמאים, תדרשו להגיש בקשה לעריכת בדיקת זכאות להחזר מס.

בקשה זו מופנית על ידיכם ו/או על ידי הגורם המטפל בעניינכם באמצעות טפסים שונים היכולים להעיד את זכאותכם לקבלת תשלומי ההחזר בגין חיוב יתר של מס הכנסה, לרבות, טופס 106 וטפסים נוספים התואמים לסיבה בגינה אתם מבקשים את תשלומי ההחזר, כאשר בין יתר הסיבות הנפוצות ביותר לקבלת זכאות החזרי מס הכנסה תוכלו למצוא: החלפת מקום עבודה לאורך תקופת הזכאות, אי עבודה במשך חודש אחד לפחות בשנת המס לגביה אתם מבקשים החזר מס הכנסה, קבלת דמי אבטלה או דמי לידה במסגרת החזר מס לאחר לידה ו/או החזרי מס למחוסרי עבודה, שינוי בסטטוס האישי בחייכם כגון: נישואין או גירושין במסגרת החזר מס לגרוש, מגורים ביישובי ספר בעלי נקודות זכאות במס, חיילים משוחררים, עולה חדש/ה ועוד.

חשוב לדעת: במידה ואתם בוחרים לבדוק את זכאותכם באופן עצמאי מול רשויות המס, ישנם מקרים שבהם לא רק שמס הכנסה אינו מוצא שאתם זכאים להחזר אלא שלמעשה שאתם חייבים כסף. ולכן חשוב קודם לבדוק מול גורמים מוסמכים לפני שאתם הולכים למס הכנסה. בדומה להחזרי מס גם לחובות מס חלה התיישנות של 6 שנים.

 

החזר מס הכנסה לשכירים זה למעשה כסף שמוחזר לשכיר שעומד בכמה מדדים בהם הינו זכאי לקבל את ההחזר ממס הכנסה. להלן פירוט של מספר מדדים בו יהיה אדם זכאי להחזרי מס בהם שילם מס יותר ממה שהיה צריך בשנת המס הרלוונטית.

החזרי מס בגין אבטלה

החזר מס במצב של אבטלה משמעותו שכל עובד שכיר שעבודתו נפסקה. במצב זו לשכיר תהיה את הזכאות לקבל עבור הפיטורים זה החזר מס. שכן במהלך עבודתו שילם העובד מס לאורך כל שנת המס, שילם עבור החודשים שעבד וגם שילם בדיעבד בזמן שקיבל אבטלה - לכן יהיה זכאי לקבל החזר היחושב בהתאם לשכרו.

חופשת לידה וחופשות ללא תשלום

במקרים רבים בהם נשים לוקחות חופשת לידה מוארכת שאין הן מקבלות עבורה כסף, גם כאן תהיינה הנשים זכאיות לקבל החזר מס שיחושב בהתאם לשכלול המשכורות האחרונות. מקרים דומים לחופשות לידה יכולים להיות למשל חופשות ללא תשלום או מחלות. במקרה שאדם הפסיק לעבוד בגלל שחלה וניצל את כל ימי החופש שהיו באמתחתו לא יהיה לו צורך לשלם מס הכנסה. לכן הוא גם יהיה זכאי לקבל החזר מס כל עוד שילם מס הכנסה במהלך שנת המס.

אתם חושבים שמגיע לכם החזר מס? מס הכנסה החזר מס לשכירים עושים אצל המומחים

כנסו ללינק לבדיקת זכאות מהירה ופשוטה אונליין

החזרי מס לשכירים: בדיקת זכאות

מקרים נוספים בהם נהיה זכאים להחזרי מס

מגורים באזור מועדף

שכירים רבים שגרים ביישובים שיש להם עדיפות לאומית. פריפריות, פרברים, אזורי מיעוט ועוד, יהיו זכאים לקבל החזר מס ולמגוון של הטבות נוספות.

חיילים

חיילים שרק השתחררו ועובדים כשכירים, יהיו זכאים לפי החוק לנקודות זיכוי לכמה שנים לאחר שירותם בנוסף להחזר מס הולם. זיכוי זה אורך לכל הפחות שלוש שנים מלאות לאחר השחרור.

נכויות

גם אדם שקיבל נכות רפואית גבוהה, יהיה זכאי להחזר מס.

חד הוריות

משפחה שנחשבת לחד הורית, או האם / האב מגדלים לבד את הילדים יהיו זכאים לקבל החזר מס.

עוסק פטור

החזר מס עבור עוסק פטור משמע, שרמת ההכנסה שלו לא עוברת את גובה התקרה, הגובה שצריך לשלם עבורה מס הכנסה. יחד עם זאת הוא שילם במהלך מס הכנסה, לכן יהיה זכאי להחזר על שנת המס.

החזרי מס

איך משכללים ועושים חישוב החזר מס?

היום על מנת לדעת אם מגיע לכם החזר מס ואם אתם בכלל עומדים באחד הקריטריונים תוכלו גם להיעזר במחשבון ספציפי שמודד את זכאותכם להחזר מס וכך גם תוכלו לאמוד את הסכום. כמו כן, בעת הבקשה להחזר מס מרשויות המס תבקשו להציג את הכנסות שלכם, תעודת זהות, ועוד פרטים נוספים שאותם תידרשו לספק לרשויות המס ( בהתאם למצבכם ) על מנת לקבוע את זכאותם.

חישוב החזר מס הכנסה באמצעות עודף מס הכנסה

כידוע לפי החוק במדינת ישראל כל אזרח מחויב לשלם מס הכנסה. במצב בו שכיר שילם מס הכנסה ובסוף השנה התברר כי אינו היה צריך בהתחשב במשכורת הנמוכה שלו לשלם מס הכנסה או שהיה יכול היה לשלם הרבה פחות, יהיה אותו שכיר זכאי להחזר עבור כל השנה ששילם עודף, זאת באמצעות פנייה למחלקה של מס הכנסה שמטפלת בנושא החזר מס לשכירים, שם ימלא דו"ח בהתאם למצבו.

החזרי מס לשכירים

צפו גם בחיפושים פופלאריים: טופס החזר מס לשכירים / מס על פיצויים / חישוב מס הכנסה לשכיר / חברות החזרי מס לשכירים / החזרי מס לשכירים עלות

0723385100
whatsapp-button