נתיבים פיננסיים – החזרי מס

איך עושים החזר מס הכנסה באינטרנט

איך עושים החזר מס? את החזר המס ניתן לבצע באופן עצמאי, אך הדבר כרוך בביורוקרטיה והגשת מסמכים שונים, ולכן ניתן לקבל את שירות זה בעזרת חברות שונות המעסיקות רואה חשבון שתפקידו לחשב את הסדרי המס ולהגיש את כל המסמכים הרלוונטיים לרשויות וכך להמתין לקבלת הכספים.

חברות אלה גובות אחוזים בודדים על השירות מדמי ההחזר, כמו גם דמי ניהול תיק, אך עדיין אנשים יכולים לקבל סכומים לא מבוטלים, ולכן תמיד כדאי לבדוק את זכאות ההחזר. כמו כן, ניתן לבדוק החזר מס הכנסה באינטרנט בקלות רבה באמצעות שאלונים מקוונים המגיעים אונליין לחברות מקצועיות הבעלות ניסיון בנושא. החברות בודקות את הנתונים של המועמד ועושות את החישובים שלהם על מנת לבדוק האם הוא באמת זכאי. מדובר על תהליך מצוין עבור אנשים שאינם מעוניינים לבזז זמן ולהתעסק עם הבירוקרטיות והפרוצדרות של רשויות המס, ופשוט לקבל את הכסף שמגיע להם כמעט ללא מאמץ.

איך עושים החזר מס הכנסה באינטרנט

מה זה החזר מס הכנסה ולמי הוא יכול להועיל?

החזר מס הכנסה הוא אחד הנושאים המדוברים בשנים האחרונות ומאפשר לכל אזרח ששילם מס הכנסה בסכומים גבוהים מעל מה שהיה אמור לשלם מבחינת החוק לקבל החזר מס. הסיבה להחזרים היא ברורה – במהלך שנות המס לא מחושבים גורמים שונים שיכולים להשפיע רבות על חישוב המס, ולכן ניתן לקבל כסף על ההפרשים ששולמו בפועל.

החזר מס, הוא למעשה כספי מס גבוהים ששולמו שלא כצורך, אותם ניתן לדרוש חזרה רטרואקטיבית עד תקופה של 6 שנים. הפרשים בין התשלומים נובעים מסיבות פשוטות – ייתכן כי ישנם פערים בין תשלום המס לבין שינויים שונים שיכולים להיות במהלך שנת המס כגון – אם עובד לא הגיש בקשה להקלה במס, זיכוי מס בשל תרומה, בקשה לקבלת נקודות זיכוי ( במקרה של גירושין למשל שמקבלים נקודות מס ), החזר מס עבור עצמאים שלא חישבו נכון את המס, אם לאישה נולד ילד והיא לא עדכנה את הסטטוס החדש ועוד מגוון מקרים שונים.
אם כך, בדיקת החזר מס הכנסה, יחד עם חישוב החזר מס הכנסה יכול פעמים רבות ליצור החזר משמעותי שיכול להגיע למאות ואפילו אלפי שקלים עבור המבקש.

כידוע, תשלומי מס משכירים במשק הישראלי מנוכים באמצעות תלוש משכורתם החודשי, וזאת בניגוד לעצמאים הנדרשים לתשלומי מקדמות לאורך שנת המס. גובה תשלום המס בשני המקרים (גם בקרב שכירים וגם בקרב עצמאיים) נקבע בתחילת שנת המס (תחילת שנה קלנדרית - אזרחית) והוא מהווה הערכה משוערת של גובה המס לו הם יידרשו. לאורך שנת המס, ניתן לקבוע האם תשלומי המס תואמים את הכנסתו של העובד ובמידה ובסוף שנת המס מתגלה פער (לטובתו של העובד השכיר או העצמאי) בין התשלום אותו הוא שילם בפועל לבין התשלום לו הוא נדרש, הנו זכאי לתשלומי החזר מס הכנסה.

כיצד עושים חישוב החזר מס הכנסה?

בדיקה מהירה של החזרי מס ניתן לבצע בכמה דרכים: פנייה לרואה חשבון שיוכל לבצע את החישוב בצורה מסודרת ונכונה, על ידי תוכנות שונות ברשת האינטרנט שיכולות לסייע לאנשים לחשב את המס בצורה משוערת והאופציה השנייה היא לגשת לחברות מקצועיות המתמחות בחישוב החזרי מס עבור שכירים ועצמאים. באופן כללי, על פי החוק עובד אשר שמשכרו נוכו סכומי מס הכנסה גבוהים יותר מהסכומים שהיה צריך לשלם יכול לבצע את הבדיקה.

כיצד עושים בדיקת החזר מס הכנסה באינטרנט?

לאחר שענינו על השאלה מה זה החזר מס? וכיצד עושים חישוב החזר מס הכנסה? הגיע הזמן לענות על השאלה איך עושים החזר מס הכנסה באינטרנט?

החזרי מס ניתן לבצע דרך האינטרנט על ידי מחשבונים ושאלונים מקוונים שונים שמבצעים אוטומטית עבורכם חישוב החזר מס הכנסה. בתחילת התהליך יש למלא את כל הפרטים הדרושים, כאשר המנועים ופלטפורמות האלו הינם ידידותיים למשתמש, אך דורשים מילוי נכון של השאלון ממש לפרטי פרטים. במידה ומצאתם כי ישנה זכאות לקבלת החזרי המס, תוכלו לפנות לחברות המתמחות בטיפול הביורוקרטיה ולהגיש את הטפסים הנדרשים כדי לקבל החזר מס בדרך המהירה ביותר.
החזר מס הוא דרך נהדרת להחזיר את כספי המס הגבוהים שאנו משלמים מידי חודש למדינה, וכיום ניתן לומר כי אחוזים רבים מהשכירים והעצמאיים זכאים לקבל החזרי מס, ולכן תמיד כדאי לבדוק זכאות להחזר מס בדרכים המקובלות שיכולות להיות דרך רואה חשבון, חברות להחזר מס או באופן עצמאי.

בדיקת החזר מס הכנסה באינטרנט על ידי חברות חיצוניות: בדיקת זכאות הנערכת על ידי גורם חיצוני – ומקצועי המלווה אתכם כרוכה בתשלום בגין השירות, כאשר גובה התשלום נקבע בהתאם לאחוז מסוים מגובה תשלומי ההחזר להם אתם זכאים ואופן ביצועו בפועל מתבצע אך ורק לאחר העברת מלוא כספי ההחזר מטעם רשויות המס לחשבון העו"ש הפרטי שלכם.
חשוב לנו שתדעו: במסגרת בדיקת זכאות חיצונית הנערכת לכם על ידי גורם חיצוני, עלול להתרחש מצב בו יתגלה כי קיים לכם חוב למס הכנסה. במקרים אלו, תינתן לכם האפשרות האם להגיש את הבקשה להחזר ו/או לחדול מקיום התהליך.

לבדיקת זכאות מהירה ופשוטה להחזר מס ב 30 שניות לחצו כאן

תוכלו למצוא מידע נוסף על איך עושים החזר מס ותהליך העבודה שלנו בנתיבים פיננסים - כאן

החזר מס

למה לעשות החזרי מס דרך חברה ולא דרך מס הכנסה

מדוע מומלץ להגיש בקשות להחזרי מס באמצעות חברות העוסקות בנושא ולא ישירות דרך מס הכנסה?

כפי שציינו מקודם גובה המס בו מחויבים (על פי חוק) כלל המועסקים במדינת ישראל (עצמאיים ושכירים כאחד), נקבע בהתאם לגובה ההכנסה החייבת במס ובהתאם לפרמטרים שונים המשפיעים על גובה המס כגון: מקום מגורים, מצב משפחתי, מספר הילדים במשפחה ועוד. גובה המס נקבע בתחילת שנת המס ולכן במקרים מסוימים עלול להיווצר פער (לטובתכם) בין גובה התשלום אותו שילמתם לבין הסכום אותו הייתם אמורים לשלם בפועל. במקרים אלו, תוכלו להגיש בקשה מסודרת לרשויות המס ולדרוש החזר של כספי המס העודף אשר נגבו מכם. פעולה זו מכונה: החזר מס לשכירים ו/או לעצמאיים וניתן לבצע אותה לתקופה רטרואקטיבית של עד שש שנים מיום הגשת הבקשה המסודרת לרשויות המס.

הדרכים השונות להגשת החזר מס במס הכנסה

את הגשת הבקשה להחזרי מס תוכלו לבצע במספר אופנים שונים הכוללים בין היתר: פניה ישירה ללשכות המס ומילוי טפסים במקום, הגשת בקשות להחזרי מס באמצעות אתר האינטרנט של רשות המיסים, והדרך המומלצת ביותר: באמצעות חברות העוסקות ומתמחות בהליך בדיקת זכאות לקבלת החזרי מס וליווי תהליך הגשת הבקשה לצורך כך.

מדוע מומלץ להגיש בקשות להחזרי מס באמצעות חברות העוסקות בנושא ולא דרך מס הכנסה?

הסיבות בגינן אתם עלולים להיות זכאים לקבלת החזר מס הן שונות ורבות ולכן חשוב להכיר אותן מראש. פניה יזומה מצידכם לכל אחת מהחברות המובילות בתחום החזרי המס, תאפשר גם לכם ליהנות מבדיקת זכאות מקיפה ועניינית וכל זאת מבלי שתדרשו לשלם סכום כזה או אחר עבור הבדיקה. בחלק מהחברות מונהגת מדיניות של תשלום סמלי עבור הבדיקה, כאשר סכום הבדיקה מקוזז מהתשלום לו תהיו זכאים לקבל במידה וממצאי הבדיקה בענייניכם יעידו על זכאותכם לקבלת החזר תשלומי מס מרשויות המס. חשוב לציין שבמקרים מסוימים הבדיקה עלולה להעלות כי אתם חייבים למס הכנסה כסף עקב חובות ו/או כל סיבה אחרת ולכן במקרים אלו במידה ותנהלו את תהליך בדיקת הזכאות אל מול חברה העוסקת בנושא לא תדרשו לשלם את הסכום הנדרש אלא למעט מקרים בהם רשויות המס יידרשו מכם לעשות כן.

סיבה נוספת ליזום פניה לאותן חברות העוסקות בנושא קשורה לנושא הבירוקרטיה. כאשר אתם פונים באופן עצמאי לרשויות המס על מנת לבחון את זכאותכם לקבלת החזרי מס, אתם עלולים להיתקל בהליך בירוקרטיה ארוך ומתמשך וכל זאת מבלי לדעת באופן המדויק ביותר את מלוא זכויותיכם בכל הנוגע לענייני מיסוי. מנגד, כאשר אתם מבצעים את פעולת בדיקת הזכאות והגשת הבקשה להחזר באמצעות אחת מהחברות המובילות בתחום, אתם נהנים משירותי ניהול התהליך והגנה מלאה על זכויותיכם. כמו כן, במקרים רבים, תהליך הבדיקה הקפדני אותו מבצעות עבורכם החברות השונות הפועלות בתחום, עלול לאפשר לכם להיות זכאים לסכומי כסף גדולים יותר מהסכומים אותם יכולתם להוציא ממס ההכנסה במידה וביצעתם את התהליך בכוחות עצמכם ישירות אל מול מס הכנסה.

החזר מס הכנסה

 

 

צפו בעוד חיפושים פופולאריים: החזר מס שלילי / החזר מס שבח / החזר מס על תרומות / איך עושים החזר מס לבד / החזר מס בריאות / החזר מס בארה"ב / החזר מס בלו

0723385100
whatsapp-button