נתיבים פיננסיים – החזרי מס

האם מגיע לי החזר מס

החזרי מס נעשו בשנים האחרונות נושא חם המדובר רבות בפי בעלי עסקים ואנשים שכירים. באופן כללי, כיום מדינת ישראל חייבת לתושביה מיליארדי שקלים בגין תשלומי מס גבוהים ששולמו בשל חישובים שאינם נכונים, או שינויים שונים שנעשו בשנות המס ולא עודכנו במערכות. חישוב המס מתבצעים על ידי מערכות אוטומטיות של מס הכנסה על פי פקודות מסוימות של מחשב, ולכן לא פעם ישנם חיובים גבוהים או טעויות שיכולות להוות תשלום מס גבוה ממה שצריך בפועל. כיום אנשים רבים זכאים להחזרי מס, ולכן מומלץ לבדוק כל כמה שנים, כאשר ניתן לגבות את החזר המס עד – 6 שנים אחורה.

כיצד אוכל לדעת האם מגיע לי החזר מס? ולמי מגיע החזר מס? ובכן זוהי השאלה הנפוצה ביותר בשנים האחרונות, הרי כולם רוצים לקבל החזרי מס או לפחות לבדוק האם הם זכאים לקבל, משום שמדובר בהחזר על כספים רבים שאנו משלמים מידי שנה למס הכנסה. על ידי בדיקת זכאות ניתן לבדוק אם בכלל כדאי להתחיל בתהליך שיכול להיות ארוך, אך במידה וקיימת זכאות תוכלו לקבל מאות ואפילו אלפי שקלים. את הבדיקה ניתן לבצע על ידי רואה חשבון או על ידי חברות המתמחות בהחזרי מס ומציעות שירות ליווי אישי על ידי רואי חשבון המתמחים בתחום זה.

בדקו האם גם אתם זכאים – לחצו כאן לבדיקה אונליין

טופס בדיקת החזר מס

למי מגיע החזר מס? סוגי הזכאים

באופן כללי כל אחד יכול לבדוק זכאות להחזרי מס, יחד עם זאת ישנם מקרים או אנשים ספציפיים שהסיכוי שלהם לקבל החזר מס גבוה יותר, ובעיקר כאשר נעשו שינויים שונים בסטטוס או במקום העבודה. חשוב לציין כי לא רק שכירים יכולים לקבל החזרי מס, אלא גם עצמאים המנהלים עסק פטור או מורשה, ולכן תמיד כדאי לבדוק החזרי מס ליתר ביטחון.
לשאלה האם מגיע לי החזר מס? או למי מגיע החזר מס? פירטנו עבורכם את 5 הזכאים העיקריים ביותר!

1. הכנסות ממקורות שונים - פעמים רבות אנשים העובדים בשתי עבודות או גם שכירים וגם עצמאיים יכולים להיות זכאים להחזרי מס. זאת בשל אי הודעה למעסיק הראשי על ההכנסה הנוספת ותשלום מלא של מיסים לכול עבודה ספציפית ובעצם תשלום כפול.

2. נשים לאחר לידה - נשים מקבלות נקודות זיכוי מס עבור ילדים, ולכן במידה והולדת הילד לא עודכנה בתחילת שנת המס, ייתכן כי שולם מס גבוה, ולכן ישנו סיכוי גבוה לקבלת החזר מס.

3. נכים, גמלאים - נכים וגמלאים משמים מס נמוך יותר ביחס לאנשים רגילים, ולכן ניתן לבדוק אם שולם מס גבוה ביחס למה שהם מחויבים לשלם בפועל. במקרים רבים ניתן לקבל החזר מס מרגע עדכון הנכות או ביציאה לגמלאות.

4. גרושים - אימהות חד הוריות וגברים גרושים המשלמים זונות מקבלים נקודות זיכוי המאפשר להם לשלם מס נמוך, ולכן אם הסטטוס לא עודכן בזמן, ייתכן כי שולם מס גבוהה ולכן ניתן לקבל החזרי מס.

5. התפטרות או פיטורים ממקום עבודתם - החזר מס לשכירים שפוטרו או התפטרו ממקום עבודתם הוא נפוץ, ולכן אם במהלך 6 השנים האחרונות פוטרתם או התפטרתם ממקום העבודה ייתכן כי קיימת זכאות.

ישנם מקרים נוספים בהם קיימת אפשרות לקבלת החזרי מס כגון – החזר מס אקדמאים, חיילים משוחררים, החזר מס לאחר לידה, אנשים בעלי הכנסה ממקורות שונים ועוד מקרים נוספים, ולכן תמיד כדאי לבדוק זכאות.

 

צפו גם בחיפושים פופולאריים: חישוב מס הכנסה לשכיר / החזר מס על תרומות / איך עושים החזר מס לבד / האם לנוטלי משכנתא מגיעים החזרי מס

0723385100
whatsapp-button