נתיבים פיננסיים – החזרי מס

מה הם ניכוי מס וכיצד אני יכול לקבל החזר מס?

כל אדם חייב במס על הכנסות שלו. לעיתים, מס הכנסה יגבה מס גבוה יותר ממה שאנחנו אמורים לשלם. והסיבות הן מגוונות החל משגיאה על דיווח למס הכנסה ועד למגוון שינויים שמתחוללים בשנת המס הספציפית.

לצערנו, מס ההכנסה גם לא ירדוף אחר אף אדם לצורך החזרי מס. לכן במקרים רבים האחריות על בדיקת זכאות להחזר מס וכול דרישה להחזר מס מוטלת אך ורק על האזרח. אנשים רבים ירצו להסתייע לצורך זה במנהל או רואה חשבון שיכולים לחסוך התעסקות מיותרת מול רשויות המס.

נתיבים פיננסיים החזרי מס

האם מגיע לך החזר מס?

מס הכנסה מחושב כמידי שנה בהתייחס לאותה שנה, כלומר במידה והרווחתי בחודש אחד סכום מסוים וחודשים אחרי לא הרווחת מאום, מבחינת מס הכנסה הסכום של אותו חודש יתפרס על שלושה חודשים וכך גם לגבי שנה שלמה. המצב הזה יכול ליצור טעויות חישוב רבות שכן מס הכנסה ייקח ממך בחודש אחד מס הכנסה גבוה וחגם בחודשים לאחר מכן, כיוון שהוא יצפה שהסכום הזה ירוויח אותו אזרח מדי חודש. ואז במצב שהמשכרות קטנה ביחס לתשלום, נוצר מצב בו מגיע לעובד החזרי מס. הרבה אנשים לא יודעים שיש מצבים של זכאות להחזר מס כמו, החזר מס לשכירים, חד הוריות, מצבים של אדם שהתפטר, אדם שמחליט ללמוד ועוד.

מה זה ניכוי מס במקור?

לפי ההגדרה מדובר באחוז כלשהו שקבע מס הכנסה לכול עסק או חברה. סכום שמנוכה מהחשבונית מה שאומר שבמקום שמי שמקבל את התשלום יעביר את המס על ההכנסה לו שלרשות המס המשלם או ושה זאת בעבורו. ניכוי מס במקור מטרתו נועד לקטוע תופעה של אי דיווח על הכנסה וקבלת תשלום, מה שימנע פגיעה בקופת המדינה שניזונה ממס שלנו. כמו כן, גביית מסים בצורה הזו מאפשרת לכול בעל עסק לא להתחכך עם רשויות המס.

ממה מושפע אחוז הניכוי במס המקור?

תשלום מס הכנסה מושפע ממצב שבו כול ההכנסות גדולות, כך התשלום של המס יגדל. בהתאם לזאת, יקבע גם אחוז ניכוי מס שהוא במקור. יחד עם זאת, יש נתון שמס הכנסה לוקח בחשבון והוא – אופי העסק, שבדרך כלל ידרוש מהרשויות של המס להבין את המרווח הסיכון שיש.

סיוע של רואה חשבון

רו"ח שמתמחה בתחום ומכיר את ההתנהלות מול רשויות המס ואת כול נושא החזרי המס בדיקת ניכוי מס ועוד, יכול לסייע לכם גם בהבנה של המצב בו אתם נתונים, כול שכן כשמדובר בחברה ענקית או בעסק קטן, עסק גדול וכו'. במידה ואתם זקוקים לייעוץ מס, חשוב לפנות ליועץ מקצוע ומומחה, שיפרוט עבורכם את המצב, ישיג לכם כול אישור ניכוי מס שתצטרכו, שיסייע לכם בכול הבירוקרטיה שלעיתים מסובכת ושיעניק לכם את השירות האדיב והאישי.

 

לחצו כאן לבדיקת החזר מס מהירה

בדיקת זכאות להחזר מס מקוון בלחיצת כפתור

0723385100
whatsapp-button