נתיבים פיננסיים – החזרי מס

מי צריך לעשות תיאום מס

הסיבה אשר לשמה מבצעים תיאום מס היא מניעת מצב שבו ישולמו תשלומי מס גבוהים מידי במהלך שנת המס, הנובעים מהתנגשויות בתשלומי מס מסיטואציות שונות, כגון עבודות שונות שנעשו במקביל. תיאום מס הוא תהליך שיש לבצע כדי להגדיר מה יהיה גובה אחוז המס ששכיר ישלם מסך כל ההכנסות שלו במהלך השנה. המצב הנפוץ ביותר שבו יש לבצע תיאום מס, הוא מצב שבו שכיר עובד במספר עבודות במקביל ומקבל תלושי שכר ממספר מעסיקים. ביצוע תיאום מס מאפשר לאותו שכיר לשלם את גובה המס המינימלי משכלול כל הכנסותיו מכל העבודות השונות. אז מי צריך לעשות תיאום מס?

תיאומי מס

מקרים בהם יש לבצע תיאום מס

  • שכיר אשר עובד תחת יותר ממעסיק אחד .
  • שכיר אשר מקבל, בנוסף למשכורת החודשים קצבה כלשהי ממשרד ממשלתי כגון, קצבת ילדים, משלם מזונות, הורה לילדים עם בעיות קשב וריכוז/ נטולי יכולת, בעל תואר.
  • הכנסה זמנית או חד פעמית נוספת אשר התקבלה במהלך השנה, כגון תשלום בגין הרצאות או תמלוגים.

ניתן לומר כי מי שצריך לעשות תיאום מס הוא, כל שכיר המקבל שכר מלמעלה מגורם אחד במהלך השנה חייב בדיווח על כל הכנסותיו לרשויות המס על יד ביצוע תיאום מס. כפי שצוין, בתהליך זה עורכים חישוב של תשלומי המס אשר על השכיר לשלם, בגין כל הכנסותיו יחד. במקרה שלא בוצע תיאום מס, סכום תשלומי המס אשר יידרש מהשכיר לשלם בגין כל הכנסה לחוד, יהיה גבוה באופן משמעותי מאשר התשלום שיידרש לאחר ביצוע תיאום מס.

תיאום מס הוא תהליך עצמאי

זהו תהליך אשר מתבצע על ידי השכיר מול רשויות המס. במקרים בהם אותו שכיר לא ביצע תיאום מס בזמן, יוכל אותו שכיר להגיש בקשה עד סוף שנת המס החולפת ולדרוש החזרי מס.

תיאום מס על כל דרגותיו ניתן לבצע מול יועץ מס, עם הטפסים הרלוונטיים תוך 2 ימי עסקים תקבלו תשובה.

0723385100
whatsapp-button