נתיבים פיננסיים – החזרי מס

5 טיפים שימושיים לניהול נכון של העסק

מנהלים עסק עצמאי בסדר גודל כזה או אחר? בכתבה שלפניכם תוכלו למצוא 5 טיפים שימושיים ומעשיים אשר יסייעו גם לכם להוביל מהלכי ניהול נכונים לצרכי ניהול בית העסק ברמה השוטפת.

ניהול עסקים היא ללא ספק משימה מורכבת, מאתגרת וחייבים להודות גם שוחקת, כאשר אופן הניהול משפיעה בצורה מובהקת על יכולותיו הפיננסיות של בית העסק ועל הצלחתו בטווח הקצר, הבינוני והארוך. בעלי עסקים עצמאיים רבים מתקשים להוביל מהלכי ניהול תקינים בעסק הנמצא בבעלותכם וזאת אחת מהסיבות שעסקים קטנים ובינוניים רבים בישראל נסגרים וחדלים לפעול בטווח של עד 5 שנים מיום הקמתם.

ניהול עסק

להלן מספר טיפים שימושיים אשר יסייעו גם לכם לנהל נכון את בית העסק

הנהלת חשבונות חיצונית

שכרו לעצמכם רואה חשבון ומנהל חשבונות מקצועי ומוסמך והפקידו בידיו את כל נושא הנהלת החשבונות של בית העסק. בנוסף לשירותים השוטפים הניתנים לכם על ידי הנהלת החשבונות לצרכי הגשת דוחות מע"מ, מס הכנסה וכדומה, היוועצו עם רואה החשבון או מנהל החשבונות באופן שוטף וקבוע והתייעצו איתו בכל נושא פיננסי כזה או אחר הקשור לניהול הכלכלי של בית העסק. לחצו כאן לפרטים נוספים!

התנהלות שקולה של תזרים המזומנים

תזרים המזומנים הוא "הלחם והחמאה" של כל בית עסק והוא חייב לעמוד לרשותכם בכל רגע נתון לכל מטרת רכישה כזו או אחרת הקשורה להתנהלות השוטפת של בית העסק. וודאו שאתם מנהלים את תקציב המזומנים שלכם בצורה שקולה ואחראית ואל תתפתו לעשות בכספים אלו שימוש אשר איננו נחוץ לצרכי פעילותו של בית העסק. אומנם מדובר בכסף האישי שלכם אותו ייצרתם כתוצאה מעבודה קשה בבית העסק אך אל תניחו לעובדה זו לעשות שימוש לא מושכל ולא אחראי בכספים אלו.

גיבוי מסמכים בתכונות אמינות

בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים ומנהלים את עסקינו, מרבית המסמכים שלנו הינם מסמכים דיגיטליים המצויים על גבי המחשבים בבית העסק. לפיכך, מומלץ ואף חשוב לגבות את כל תיקיות המסמכים הדיגיטליים ולעשות זאת באמצעות תוכנות ייעודיות ואמינות. ניתן לעשות זאת באמצעות גיבוי בענן, או גיבוי באמצעות שרתים פנימיים. מסמכים חשובים ו/או כאלו הנדרשים לכם מעת לעת, אנו ממליצים לכם להדפיס ואף לתייק באופן מסודר באמצעות קלסרי מסמכים מנייר.

ניהול נכון של מלאי

במידה ובית העסק שלכם מורכב מסחורות ומוצרים שונים, אל תמיתנו לחודשי סוף השנה על מנת לבצע ספירת מלאי, אלא בצעו אותה באופן שוטף ועקבי לאורך כל ימות השנה וודאו שעומד לרשותכם כל המלאי הנחוץ לכם בכל רגע נתון. באמצעות ניהול נכון של מלאי תוכלו להזדכות על מוצרים פגומים בכל רגע נתון ובכך לחסוך מאות ואף אלפי שקלים בשנה.

ניתוח בזמן אמת

עסק המנוהל בצורה נכונה הינו עסק דינמי שבעליו מודע היטב (ובכל רגע נתון) למצבו האמיתי של בית העסק. בנושא זה חשוב לקיים ניתוח בזמן אמת בנוגע למצבו הפיננסי של בית העסק ולבחון את האפשרויות השונות העומדות לרשותכם בכל רגע נתון למטרות קידום העסק.

0723385100
whatsapp-button