נתיבים פיננסיים – החזרי מס

החזר מס לחברי הסתדרות המורים

עובדים שכירים רבים, זכאים להחזרי מס – כאשר רוב הזכאים, כלל אינם מודעים לכך – ורבים מאלו שכן מודעים, בוחרים מסיבות שונות, לא לנקוט בצעדים על מנת לקבל את המגיע להם. גם רבים מחברי הסתדרות המורים, אשר מהווים חלק בלתי נפרד מאותם שכירים, זכאים להחזרים שכאלו.

כידוע, במהלך שנת הלימודים, המורים, יוצאים לחופשות שונות, הם לא תמיד עובדים על בסיס יומי, המורות יוצאות לחופשת לידה, ומורים רבים גם לוקחים שנת שבתון. החזרי מס למורים, יכולים להצטבר עם הזמן לסכומי כסף נאים, כאשר כל מה שאותם המורים אשר זכאים להחזרים מהסוג הזה צריכים לעשות, זה פשוט לדרוש את אותו החזר מס לחברי הסתדרות המורים, ולקבל את מה שמגיע להם.

החזרי מס בשנת שבתון

חשוב שכל מורה הנמצא בשנת שבתון, יהיה מודע לעובדה שהוא זכאי להחזרי מס בגין שנת המס בו הוא היה בשבתון – שנת המס מסתיימת בסוף חודש דצמבר – במידה והמורה הועסק לדוגמא עד לחודש אוגוסט באותה השנה, ושנת השבתון החלה בחודש ספטמבר, הוא יהיה זכאי להחזר על עבור החודשים ספטמבר עד דצמבר. החזר מס ממס הכנסה ניתן לבקש על ידי הגשת טופס 106, ועל ידי מילוי של טופס נוסף במס הכנסה. מכיוון שמורים רבים אינם מודעים לעובדה שהם זכאים להחזרי מס בשנת השבתון, הם לא דורשים את הכסף המגיע להם – וכאמור, אם הם לא יגישו את הבקשה, הם גם לא יקבלו את הכסף.

 

החזר מס לחברי הסתדרות המורים

 

איך יודעים שמגיעים החזרי מס?

ההמלצה, לבצע בדיקה מדי שנה, אשר ייעודה לבדוק אם אכן מגיעים החזרי מס שכאלו. יחד עם זאת, קיימת אפשרות לדרוש החזרים רטרואקטיביים, עד 6 שנים אחורה, כך שגם אם בגלל חוסר מודעות לנושא, לא דרשתם החזרי מס – חשוב לדעת שעדיין לא מאוחר מדי לדרוש אותם. ישנם סימולטורים ייעודיים בהם ניתן לעשות שימוש על מנת לבדוק האם אכן מגיעים החזרי מס, או חברות חיצוניות אליהן ניתן לפנות על מנת שיבצעו את הבדיקות עבור המעוניינים בכך – חברות אלו אף פועלות על מנת שלקוחותיהן יקבלו את מלוא החזרי המס המגיעים להם – כך שלמי שאין את הכוח, הרצון או היכולת לבצע את הפעולות הנדרשות לצורך קבלת החזרי מס בכוחות עצמו, יוכל להיעזר בשירותיהן של החברות הללו – ולחסוך לעצמו את המאמץ והטרחה.

ניתן לסכם בכך, כי בדומה לשכירים מתחומים אחרים, גם חברי הסתדרות המורים זכאים במקרים רבים להחזרי מס. מודעות לזכות הזאת, מהווה כמובן, את הצעד הראשון בדרך לקבלת הכסף. אך לצד המודעות, חשוב כמובן גם לפעול, ולהגיש בקשה לקבלת הכסף. כמובן, שהליך זה מלווה בבירוקרטיה מסוימת, ולכן, תמיד קיימת האפשרות לפנות לחברות חיצוניות המתמחות בנושא של בדיקת זכאות אונליין והגשת בקשות עבור החזר מס לחברי הסתדרות המורים.

0723385100
whatsapp-button