נתיבים פיננסיים – החזרי מס

החזר מס בארה"ב מול החזר מס בישראל

האם אפשר לקבל החזר מס בארה"ב? בדומה לישראל, גם בארצות הברית חישוב מס מהכנסות נעשה על בסיס שנתי, כאשר המס מנוכה משכר העובד במהלך שנת המס ובסופה נדרש העובד להגיש דו"ח מס במסגרתו הוא מצהיר אל הכנסתו השנתית ובהתאם אליה נקבע מהו התשלום אותו הוא נדרש להשלים במידת הצורך.

בדומה לישראל, גם חוקי המס בארה"ב מאפשרים לכל עובד לקזז הוצאות מוכרות מחבות המס, כאשר בין יתר המרכיבים על חבות המס השנתית בארצות הברית נקבת בין היתר בהתם למצבו המשפחתי של העובד, מספר הילדים שבחזקתו, הוצאות שנתיות עבור מוצרים ביטוחים שונים, הוצאות מעבר מקום מגורים לצרכי עבודה וכדומה.
כיום, בעידן הגלובאלי בו אנו חיים, יותר ויותר ישראלים מבצעים רילוקיישן מטעם מקום עבודתם ובמשך פרק זמן מסוים העלול להגיע גם לחיים שלמים. בחלק מהמקרים הם מוצאים את עצמם חיים, עובדים, מגדלים ילדים ומקיימים חיי משפחה ברחבי ארצות הברית. ישראלים אלו, זכאים להחזר מס ואף הטבות מס על רילוקיישן, לרבות החזר מס עבור ילדים מתחת לגיל 17. הזכאות להחזר מס בארה"ב מתאפשרת גם לסטודנטים בעלי אזרחות אמריקאית.

החזר מס בארה"ב לתיירים

איך ניתן לקבל החזר מס בארה"ב לתיירים? בניגוד למדינות שונות מסביב לעולם בהן תיירים יכולים לקבל החזר מע"מ בגין הקניות אותן הם ביצעו במהלך שהייתם כתיירים באותן מדינות, בארצות הברית לא מוטל מע"מ על מוצרי הצריכה השונים וכפועל יוצא מכך לא ניתן לקבל החזר מס בעבורם. יחד עם זאת, בארצות הברית מוטל מס קנייה שגובהו נקבע על ידי כל מדינה ומדינה ברחבי ארצות הברית, כאשר בחלק מהמדינות ישנן הטבות מס לתיירים. במדינות כגון: אורגון, אלסקה, ניו המפשיר ודלוואר לא תדרשו למס קנייה כתיירים, במדינת ניו יורק סיטי לא מיושם מס על מוצרי ביגוד והנעלה אותם רכשתם עד לגובה של 110 דולרים בכל קנייה, במדינות פנסילבניה וניו ג'רזי לא ייגבה מכם מס קנייה על פריטי אופנה כגון: ביגוד והנעלה.

איך לקבל החזר מס על קניות בחו"ל?

אז איך לקבל החזר מס על קניות בחו"ל? כמצוין לעיל, חישוב החזר מס מהכנסות נעשה על בסיס שנתי. ברוב המדינות מסביב לעולם מוטל מע"מ בגין מוצרי צריכה שונים אותם רוכשים תיירים המבקרים בהן. מדינות אלו כוללות בין היתר את כל מדינות האיחוד האירופי, כאשר ההחזר מוענק אך ורק בגין מוצרים שונים אשר נרכשו בחנויות בהן מופיע שלט TAX FREE המעיד על כך שכל קנייה בחנות תוכלו לזכות אתכם בהחזר כספי בגינה. הליך קבלת ההחזר זהה בכל אחת מהמדינות המאפשרות זאת ולצורך כך התייר נדרש למלא פרטים אישיים על גבי טופס הנמסר לידיו מבעל החנות בה מופיע השלט TAX FREE. מימוש ההחזר מתאפשר בנמלי שדות התעופה במדינה בה ביקרתם ובהצגת הטופס אותו מילאתם בחנות ואת קבלת העסקה בפני פקידי המכס. חתימת הפקיד על גבי טופס ההחזר תאפשר לכם לקבל את החזר המע"מ במלואו בדלפק החזרי מע"מ הממוקם בשדה התעופה.

החזרי מס על קניות מקוונות בארהב

0723385100
whatsapp-button