נתיבים פיננסיים – החזרי מס

מטפלים בבן משפחה סיעודי? מגיעות לכם הקלות במס

אחד הדברים שצפים כשמישהו מבני המשפחה זקוק לתמיכה ועזרה סיעודית, הוא הנושא הכלכלי. הטיפול הסיעודי יחד עם צרכים כמו ציוד מיוחד, עזרי הליכה ותרופות – הופך את המצב למורכב. ישנם טיפולים רפואיים מסוימים שאינם כלולים בסל הבריאות או כרוכים בעלויות נוספות מעל גובה הביטוח, ולכן – בני משפחה רבים מוצאים את עצמם מחפשים פתרונות פיננסיים או מתמודדים עם בעיות כלכליות.

חשוב לדעת שעל פי החוק, ניתנות הטבות מס מיוחדות על ידי רשות המיסים שעוזרות להקל על המצב ולהוריד את עלויות הוצאות הבריאות של אנשים הזקוקים לליווי או טיפול סיעודי ואנשים בעלי מוגבלויות.

מי זכאי להטבות המס?

הטבות המס מחושבות לפי דירוג מסוים, המקביל לאחוזי הנכות ומצב החולה הסיעודי.
לפטור ממס זכאים נכים בשיעור של 100% ועיוורים, לצד נכים בעלי 90% נכות שהגישו טפסים לקבלת הפטור, על פי חישוב מיוחד.
בנוסף, ניתנות הקלות ממס והחזרי מס לפי נסיבות מסוימות, הנקבעות על ידי רשויות המס לאחר הגשת טפסים. אחד השינויים המהותיים בהקשר זה הוא התיקון שהוכנס לחוק לפני כ-15 שנה ובמסגרתו מקבלים נכים שהוגדרו כסיעודיים על פי ביטוח לאומי גם החזרים ממס הכנסה

בן משפחה סיעודי והקלות במס

 

למעשה, כל מקרה נבדק באופן פרטני ולכן כל מי שבן משפחתו זקוק לשירותי טיפול סיעודי או לכל תמיכה אחרת, יכול לפנות ולהגיש טפסים ומסמכים לפי דרישה ולבדוק האם בן משפחתו זכאי להקלות מסוימות. בנוסף, אם נקבעו הקלות מסוימות בשלב כלשהו והמצב השתנה, ניתן לפנות ולערער על החלטת רשות המיסים.
לצד ההקלות במס למי שמקבל טיפול סיעודי בבית, ניתנות נקודות זיכוי גם כנגד הוצאות כספיות שבני המשפחה נאלצים לממש כדי לדאוג לאשפוז סיעודי במוסד. במקרה זה, מי שיש לו בן זוג או הורה שנמצא במצב סיעודי, אובחן כבעל מחלת נפש, סובל מעיוורון, אובחן כסובל מאוטיזם וכדומה – יוכל לקבל זיכוי ממס שיכול לעמוד על 35% מההוצאות הכספיות.

כיצד מגישים בקשה לקבלת הקלות מס?

אם בן המשפחה שלכם נזקק לסיוע רפואי או טיפול סיעודי תוכלו למלא טופס שמספרו 1516 ועוסק בבקשה לפטור ממס. את הטופס מגישים למס הכנסה – למשרד השומה בעיר המגורים.
בנוסף, יש לבדוק אילו מסמכים רפואיים יש צורך להעביר יחד עם הבקשה. לצד הטפסים, יש אגרה שצריך לשלם ולהביא את הקבלה יחד עם הטפסים.
ההחלטה שיש צורך בעזרה או טיפול סיעודי צמוד היא לא פשוטה והמחיר שמשלמים בני המשפחה בדרך לשם יכול להיות כבד מאד. בזכות הקלות המס האלו, ניתן לחסוך סכומים משמעותיים בכל חודש ולצמצם את העלויות של הטיפול בבן המשפחה שלכם.

לצד פנייה לרשויות המס, תוכלו לפנות לחברות המתמחות בטיפול סיעודי ולקבל הדרכה כיצד ניתן לצמצם את העלויות ולחסוך עוגמת נפש וקשיים בדרך.

0723385100
whatsapp-button