נתיבים פיננסיים – החזרי מס

בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים

אודות בדיקת החזרי מס לשכירים

אנשים רבים המועסקים כשכירים אינם ערים מספיק לסוגיית המיסוי בכלל, ולהחזרי המס האפשריים בכלל. אכן, מי שאינו נדרש להעביר דוח שנתי ודוח חודשי לרשויות המיסים, נוטה להתעלם ולקבל כמובן מאליו את העובדה שחלק בלתי מבוטל ממשכורתו מועבר לרשות המיסים. יחד עם זאת, קיימים מקרים רבים מאוד שבהם חיוב המס של השכיר אינו נכון, לרעתו, ובמילים אחרות – הוא פשוט משלם יותר מדי. בדיקת החזר מס לשכירים נועדה להשיב לו את הכספים, שיכולים להצטבר לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים.

למידע נוסף לחצו כאן

 

למה מגיע לי כסף?

אנשים רבים שפונים לראשונה אל נתיבים פיננסים ומתעניינים באפשרות של בדיקת זכאות להחזרי מס לשכירים, שואלים אותנו מדוע בכלל מגיע להם כסף. שאלה זו מעידה על התמימות של אנשי לגבי המקצועיות, האכפתיות והדיוק של רשויות המס בישראל. נכון, המס שאתם משלמים מהווה שיעור מסוים וקבוע בחוק מהשכר שאתם מקבלים. ואולם, עקב נסיבות שונות נופלות טעויות בחישוב – וממש לא מדובר בתופעה נדירה.

כך למשל, כשאנחנו בודקים זכאות להחזר מס לשכירים, מתגלה לא פעם שנפלו טעויות אנוש בסיסיות, בין אם בחישוב עצמו ובין אם בהתעלמות מהיבטים מסוימים שאמורים היו להקל ואף לפטור מתשלום מס. לדוגמא, ייתכן שפקידי השומה לא התחשבו כראוי, ואולי אף לא ידעו על שינוי במקום התעסוקה של השכיר מאחר שהמעסיק החדש עדיין לא דיווח. בנוסף, ייתכן שלא נלקחו בחשבון היבטים כמו סיום תואר אקדמי, שחרור מצה"ל לאחרונה, מגורים באזור עדיפות לאומית, שינוי במצב המשפחתי כמו גירושין או הולדת ילד, ונכות רפואית. ישנה עוד שורה ארוכה של נסיבות בהן אדם אמור על פי חוק לקבל הקלה בשיעור המס שלו, למשל אי רציפות בחודשי העבודה, הפסדים בשוק ההון, מתן תרומות, ילדים בעלי ליקויי למידה או נטולי יכולת, נקודות זיכוי והטבות מס שלא נוצלו בפועל, הפקדות עצמאיות לפוליסות פרטיות, ועוד.

כאמור, אחת הבעיות שמונעות מאנשים לבצע בדיקת החזר מס לשכירים ולקבל את הכספים המגיעים להם, היא אמון עיוור במערכת. אין אנו אומרים שישנה כוונת זדון של הסתרת הכספים מבעליהם החוקיים, אך חשוב להבין שאם מגיע לכם החזר מס איש לא יטרח להודיעכם. בעולם מתוקן, הייתם מקבלים את ההודעה, אולם נכון להיום בישראל – אם לא פניתם לא קיבלתם את הכסף, ומדובר בפניה המצריכה התעסקות בירוקרטית בלתי מבוטלת. ולמי שנראה שאולי מדובר בסכומים קטנים, כדאי לדעת כי בדיקת זכאות החזר מס לשכירים יכולה להביא להשבת כספים שנגבו בגביית יתר עד 6 שנים אחורה. לכן, לא פעם אנו מצליחים להביא ללקוחותינו החזרים משמעותיים ביותר של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים.

בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים

אז מה עושים?

בדיקת זכאות להחזר מס לשכירים אפשר לעשות לבד, או באמצעות גורם מקצועי כמו נתיבים פיננסים. אם אתם חושבים לעשות זאת בעצמכם, רק קחו בחשבון שיהיה עליכם לסור למשרד השומה באזורכם, לאחר שהשגתם שורה ארוכה של טפסים, ולאחר שהבנתם בדיוק את התנאים המאפשרים לכם לקבל החזר. עוד יש לקחת בחשבון כי לעיתים פניות עצמאיות מובילות דווקא לתוצאה ההפוכה, כלומר לגילוי שאתם למעשה חייבים כסף למס הכנסה. כדי להימנע ממפח הנפש, מתסבוכות ומדאגות מיותרות, אנו ממליצים בחום להשאיר את הדבר לידי המומחים שלנו. אנו נבצע עבורכם בדיקת זכאות אונליין, נאסוף את כל החומרים, נבדוק את התיק מול הגופים הרלוונטיים, ונדאג לכל עניין עד שהכסף יועבר לחשבונכם.

לפרטים נוספים על זכאות להחזרי מס לשכירים, ולקבלת סיוע ממומחים, הנכם מוזמנים לפנות אלינו דרך האתר או בטלפון 03-726-4020.

0723385100
whatsapp-button