שוק העבודה בישראל הוא שוק סבוך ומאתגר, במיוחד לעובדים שכירים ולכן, הרבה אנשים מחליטים לצאת מהשוק הבעייתי הזה ולהתחיל עסק עצמאי. לכל עסק יש פוטנציאל ראשוני להצליח וכל אחד מאיתנו חולם על רווחים ושגשוג, אך לכל זכות יש גם חובה, וכדי להתחיל עסק עצמאי, צריך להתנהל מול רשויות המדינה ולנהל ספרי חשבונות. בעל עסק עצמאי יכול לנהל את ספרי החשבונות שלו בעצמו או לתת לאיש מקצוע לעשות זאת. הרבה אנשים לא מבינים בתחומים הללו ומכירים את חוקי התעסוקה וההפרשות על בוריים. קיים חוסר הבנה בסיסי נושא של כמה משלמים מס הכנסה עבור עצמאי או שכיר. מס הכנסה עצמאי נקבע על פי הרווחים של העסק שלו.
ניהול ספרי חשבונות הוא קשה, לא פשוט, יש לו הרבה רבדים והוא גוזל הרבה מאוד זמן, לבטח למי שלא בקיא בפרטים. לכן, בעלי עסק רבים בוחרים לשכור שירותים של משרד הנהלת חשבונות שיתנהל מול רשויות המדינה בענייני מס הכנסה ותשלום ביטוח לאומי. כדי לדעת כמה משלמים מס הכנסה עצמאי צריך קודם כל לחזות את ההכנסה השנתית. עסק שמרוויח עד כ-100 אלף שקלים הוא למעשה עוסק פטור, והוא אינו חייב במע"מ אל רק במס הכנסה. במס הכנסה עוסק מורשה משלם על פי הכנסותיו.
סכום משתנה
כאן מגיעה השאלה האם העסק הזה הוא עסק צדדי או עסק בלעדי, שכן יש חשיבות להכנסה הכללית כדי להבין את מדרגת המס ואת תשלום מס ההכנסה. עסקים שמכניסים יותר מ-100 אלף שקלים בשנה הם כבר עסקים מורשים שחייבים בתשלום מע"מ. תשלום מס הכנסה עבור עוסק פטור עם הכנסה נמוכה הוא רגיל וקבוע כמו אדם שכיר, אך אם מדובר על עסק שמכניס סכומים גבוהים, ההפרשות למס ההכנסה עלולות להגיע לכ-30 אחוז מהרווחים. אין מניעה מבעל עסק לעשות את הנהלת החשבונות שלו בעצמו ולחסוך. אך עם ההתעסקות והזמן שמבוזבז, הרבה אנשים פשוט מעדיפים לתת את העבודה למשרד הנהלת חשבונות מוסמך שיודע להתנהל עם עסקים קטנים.