בכדי לדרוש החזרי מס יש לבצע מספר תהליכים בירוקרטיים אשר מוטב להעביר לביצוע אל גורמים מומחים. כמו בכל תהליך בירוקרטי קיימים הרבה אזורים אפורים בחוק אשר יש להכיר ולדעת כיצד להגיש את הדרישה בדרך נכונה בכדי לנצל את הזכויות שלנו עד תום. קיימות חברות אשר מתמחות בתחום החזרי המס והן יבצעו עבורכם את מכלול הפעולות לצורך הגשת הבקשה וקבלת ההחזרים בפועל. חברות אלו גובות עמלה מסוימת בגין השירות אותן הן מעניקות, אך חשוב להבין שזהו שירות מקצועי לכל דבר ולעיתים קרובות חברות אלו ישיגו תוצאות גבוהות באופן משמעותי מאדם אשר יבצע הליך זה באופן עצמאי.
תהליך הגשת בקשה להחזרי מס ועלויות
רב השכירים בארץ זכאים לקבל החזרי מס עבור תשלומים עודפים שנוכו משכרם על ידי המעסיק לטובת תשלומי מס הכנסה. החזרים אלו יכולים לנבוע מתשלום עודף עקב חישוב גבוה מידי של השכר השנתי או במידה ולא נלקחו בחשבון נקודות זיכויי העומדות לזכותו של העובד בעת חישוב תשלומי המס. ניתן למצוא סיבות נוספות ומידע בנושא בפורום החזרי מס או להעזר בחברת "נתיבים גרופ". בפנייתכם אל חברה מקצועית בתחום תתבצע על ידי החברה בדיקה יסודית בנוגע לזכאותכם על פי בדיקת כל הפרמטרים הרלוונטיים. לאחר ביצוע הבדיקה, תאסוף עבורכם החברה את כל המסמכים והחומר הרלוונטי לצורך הגשת הבקשה לרשויות המס. לחומר שנאסף יצורפו טפסי בקשה אשר יש למלא בדקדקנות ולבסוף הגשה מסודרת של כל החומר למשרדי המס. לאחר הגשת הבקשה יתבצע תהליך מעקב על קבלת התשלומים. גובה העמלה עבור שירות זה נע בין 10-15% מגובה ההחזרים. תחום המס דורש התמחות מקצועית וידע מעמיק בנוגע לכל הזכויות הקיימות לכל עובד שכיר. במידה ותהליך הבקשה לא מבוצע כהלכה עלולה להיווצר סחבת ודחייה של קבלת ההחזרים.