אנשי קבע אשר השתחררו משירותם באמצע השנה, מסיבות שונות, לרב זכאים לקבלת החזרי מס ממס הכנסה. לצורך קבלת ההחזרים ניתן לגשת לפקיד המס הקרוב לאזור המגורים ולהגיש בקשה להחזרים באופן עצמאי. חשוב לדעת כי תהליך זה עלול להיות מסובך מכמה סיבות. הסיבה העיקרית היא שאינכם אנשי מקצוע בתחום המס ויתכן מאוד שהבקשה שתוגש על ידכם תהייה חסרה בפרטים הדרושים המהווים עילה הכרחית לבקשת ההחזרים. חוסר בפרטים נחוצים בעת הגשת הבקשה יגרור החזר חלקי או סירוב מאת רשויות המס. הגורם השני שיש לקחת בחשבון הוא שטופס החזרי מס הוא למעשה דוח התחשבנות שנתית שיש לדעת לערוך ולהכיר את כל הפרמטרים המרכיבים אותו. יש לציין שתהליך למידת כל החוקים והזכויות בנוגע להחזרי מס, הוא ארוך ודורש זמן רב.
מה ניתן לעשות בכדי לקבל החזרי מס?
במידה והשתחררתם משירות קבע ואתם רוצים לבדוק את זכאותכם בנוגע להחזרי מס, מומלץ לגשת את חברה מקצועית אשר מתמחה בתחום המס והחזרי המס. החברה תעמיד לרשותכם את כל הכלים המקצועיים הדרושים לבדיקת הזכאות ולדרישת ההחזרים בפועל. ותעזור לכם להבין מתי מגישים החזרי מס ואיך. אזרחים רבים אינם מממשים את הזכות שלהם לקבלת החזרים מסיבות שונות:
- מס הכנסה אינו מחייב עובדים שכירים בהגשת דוחות שנתיים ולכן לא מתבצע על ידם מעקב והם אינם מודעים להחזרים הכספיים העומדים לרשותם.
- תהליך הגשת הבקשה הינו תהליך בירוקרטי מסובך הדורש ידע מקצועי בתחום המס.
בדיוק לשם כך קיימות חברות אשר מבצעות את תהליך זה בשם השכירים במשק ומעמידה לרשותם את כל הכלים הדרושים לצורך מימוש זכויותיהם מול מס הכנסה. כפי שאנו פונים לאנשי מקצוע בכל תחום אחר, גם בתחום זה מומלץ לפנות אל גורמים מקצועיים מוסמכים.