לפעמים, מס הכנסה גובה מהאזרחים כספים שניתן לקבל בחזרה. מס הכנסה אינו פועל באופן אקטיבי בכדי להחזיר את הכסף המגיע וכך נוצר מצב שמאות אלפי אנשים מגישים בקשות להחזרי מס מדי שנה על מנת לקבל את הכסף המגיע להם כחוק בחזרה. אם אכן מתברר שלאזרח אכן מגיע החזר מס, רשויות המס יעבירו את הכסף באופן ישיר לחשבון הבנק של האזרח ואף עם תוספת של ריבית והצמדה על הסכום שהוחזר.
למי בעצם מגיע החזר מס? איך עושים החזרי מס?
כל אדם יכול להגיש בקשה להחזר מס. החזרים אלו נובעים בדרך כלל אצל עצמאים מחוסר התאמה בין ניכוי המס באופן חודשי להכנסה החודשית בפועל. אצל שכירים יכולים ההפרשים לחול ממספר סיבות: טעויות בסעיפי הניכוי והפטור השונים, אי הצהרה על פרטים מסוימים בשל חוסר ידע או טעויות בהנהלת חשבונות אצל המעסיק.
איך אפשר לדעת האם מגיע לשכיר החזר מס?
כל שנה מפרסם מס הכנסה רשימת פטורים, ניכויים, הזיכויים ממס ונקודות הזיכוי עבור שנת המס. באמצעות רשימה זאת אפשר לבדוק באופן מדויק ולהבין מהו סכום החזר המס המגיע לעובד, עוד לפני הגשת הדו"ח לרשויות מס הכנסה. על מנת לקבל סכום מדויק ונכון יש לאסוף את המסמכים הרלבנטיים, (מסמכים מהמוסד לביטוח לאומי, טפסי 106, שינוי סטטוס משפחתי - לידה, גירושין וכו', אישור של הפקדה בקרנות פנסיה וגמל ועוד). חישוב ראשוני אפשר לבצע באמצעות מחשבונים מס הכנסה או ע"י חברות המתמחות באופן מקצועי איך לעשות החזר מס. חשוב לזכור שהכנת דו"ח עבור מס הכנסה זאת הוצאה מוכרת אשר מקטינה למעשה את ההכנסות החייבות במס וכך גם את שיעור המס שיש לשלם.
איך מבצעים החזר מס? איזה מסמכים יש לצרף לדו"ח למס הכנסה?
על מנת להגיש דו"ח מסודר ומלא, צריך לצרף מסמכים שונים:
- טופס 106 – במידה ועבדתם ביותר מעבודה אחת, יש להביא את כל הטפסים.
- אישורים מביטוח לאומי – דמי לידה, קצבת אבטלה, גמלאות ועוד
- אישור לגבי טופס מגורים – חשוב מאוד במידה ואתם מתגוררים באזור הזכאי להקלות במס.
- טפסי 161 – טפסים בגין פיצויים.
- אישורים רפואיים – המעידים על מצב בריאותי ואחוזי נכות.
- ניכויים וזיכויים אישיים
- ביטוחים – אישורים על גופות גמל, ביטוח חיים וכו'
- תרומות – תרומות מעל 360 שח בשנה
האם יש להגיש דו"ח שנתי מלא לרשות מס הכנסה על מנת לקבל החזר מס?
בכדי לקבל החזר מס, שכירים צריכים למלא את טופס 135, טופס זה מיועד לשכירים בלבד ואינו משמש עצמאיים שרק הם אמורים למלא דו"ח שנתי מלא.
איך עושים החזר מס? למי מגישים את הטפסים?
את הבקשה החזר מס יש להגיש לפקיד השומה באזור אליו אתם משויכים. יש למלא במדויק את טופס 135 ולצרף אליו את כל המסמכים הרלבנטיים. (אפשר למצוא הסברים מפורטים באתר רשות המיסים). את הבקשה להחזר מס אי אפשר להגיש באינטרנט. כמו כן, יש לצרף לבקשה אסמכתה מתאימה או צילום המחאה על מנת לאמת את פרטי חשבון הבנק, על מנת שכאשר תתברר הזכאות להחזר הוא יועבר לחשבון של מגיש הבקשה.
במידה ואתם מעוניינים במידע נוסף על איך עושים החזר מס הכנסה, נשמח אם תצרו איתנו קשר בטלפון: 03-726-4020 או צרו קשר כאן.